Ország, város, jó sok ember

“I have circulated this with a few more people across PM\PMM\ENG”- egy átlagos levél egy átlagos napon az Ivantinál.

A múlt héten azt ígértem, hogy mesélek az Ivanti fő üzenetét adó “Everywhere Workplace” fogalom mögött álló megoldásokról, termékekről, emberekről. Most egy kicsit ez utóbbiról fogok írni, az emberekről akik egy ilyen Ivantihoz hasonló nemzetközi szoftvervállalat gerincét adják. Továbbolvasás csak erős idegzetűeknek, akik a sok kettő- és hárombetűs rövidítést el bírják viselni.

Kezdjük az elején: van olyan hogy fejlesztő vagy DEV, aki ugyebár nem mást csinál, mint programkódot ír, módosít, töröl, stb. Ezek a DEV-ek nagy általánosságban az ENG-hez, azaz a mérnökséghez tartoznak, akik felelősek magáért a termékek létrehozásáért, de van itt a fejlesztőkőn túl pl. minőségbiztosítás, azaz QA, más néven tesztelő is. Egyébként a DEV-ek agilis sprintekben dolgoznak és különböző csillagképek vagy görög istenekről nevezik el az adott projektet, ami elég menő dolog.

Aztán vannak a PM-ek meg a PMM-ek, ami első ránézésre nagyon hasonló, de merőben különböző dolgokat takar. A PM sajnos nem projektmenedzser, hanem termékmenedzser – ők azok a humán/művészeti végzettségű emberek, akik végső soron felelősséget vállalnak azért, amit az ENG lerak az asztalra, valamint ők kommunikálnak a FIELD irányába (háborús szakzsargonból átvett kifejezés azokra a kollegákra, akik valóban beszélnek is az ügyfelekkel… brrr…) arról, hogy az adott termékben milyen fejlesztési irányokat fognak követni (jó esetben két irányú ez a kommunikáció és így a PM-eken keresztül befolyásolni lehet a termékfejlesztés irányát, azt a bizonyos szent és vágyott “Roadmap”-et.

A PMM-ek a Product Marketing Manager-ek, ők elsősorban azért felelősek, hogy a PM-ek által leadott Roadmap, majd a kész termék úgy kerüljön a piacra, hogy a piac is tudjon róla. Huncut egy szakma, mert az igazsághoz is sok köze van annak, amit csinálnak, de azért néha csak érintőlegesen. Amúgy jófejek, ügyes és kreatív ötleteik szoktak lenni. Amit kitalálnak azt részben a marketingesek (végre egy ismerős szakma), részben pedig a TME-k valósítják meg. Ők a marketinges csapat technikai szakértői, ők rakják össze a műszaki prezentációkat, a műszaki demókat és közvetlen tréningeket tartanak a FIELD-nek, valamint akár a külsős viszonteladó partnereknek is.

Na, hát ezek az emberek, akikkel nap mint nap dolgozni kell az Ivantinál. Van persze még sok minden egyéb pozíció és szakma ezeken túl, ezek már jelentős részben a FIELD-be tartoznak és van közöttük PSE, CSM, TSE, SE, AE és még sokan mások – de nem akarom lelőni a poént előre, ezekkel majd legközelebb foglalkozom. Ha a mai írásom tetszett, kövesd be a Facebook oldalamat, hogy értesítést kapj arról, ha újra írok.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt szereti: